En anmeldelse af Heartstopper, vol. 1 og 2

Har du nogensinde haft lyst til at læse en historie om kærlighed mellem to drenge? Hvis ja, så er Heartstopper bogen for dig! Denne serie er skrevet af Alice Oseman og følger Charlie og Nick i deres liv, mens de navigerer rundt i de høj- og lavvande, der følger med at være forelskede gymnasieelever. Disse bøger er perfekte for læsere i alle aldre, der er på udkig efter en inderlig historie, der hylder kærlighedens kraft.

Historien indtil videre: The Story So Far

Heartstopper fortæller historien om Charlie og Nick, to gymnasieelever fra forskellige baggrunde, der med tiden forelsker sig i hinanden. Mens Charlie er lidt mere udadvendt og selvsikker, er Nick mere reserveret og genert. På trods af deres forskelligheder danner de et usandsynligt bånd, som med tiden blomstrer op til noget smukt. Gennem begge bind ser vi dem støtte hinanden gennem hjertesorger og glæde, mens de lærer at være i et forhold med hinanden.

Artwork

Alice Osemans illustrationer er utrolige – de fanger følelserne mellem karaktererne perfekt! Hver side er fyldt med smukt tegnede paneler, der virkelig bringer historien til live. Selve tegnestilen er enkel, men visuelt fantastisk; den har dæmpede farver med knald på lys her og der for at fremhæve vigtige øjeblikke i begge bind. Det er tydeligt, at hver side er blevet udformet med omhu – alene kunstværket vil få dig til at blive fanget fra start til slut!

Skriftlighed

Osemans skrivestil er fængslende; hendes dialog føles naturlig og samtidig meningsfuld. Hun formår at formidle så stærke følelser uden at miste fortællingen af syne eller ofre karakterudviklingen undervejs. Hendes forfatterskab giver os et indblik i, hvad det vil sige at være en forelsket teenager, samtidig med at hun giver os mulighed for at reflektere over vores egne erfaringer med relationer. For hvert kapitel bliver vi mere og mere engagerede i Charlie og Nicks rejse sammen – og vi kan ikke vente med at se, hvordan den ender!

Alt i alt er Heartstopper bind 1 & 2 utroligt velskrevne historier fyldt med smukke illustrationer, der vil tage læserne med på en følelsesmæssig rutsjebanetur fuld af grin og tårer. Hvis du er på udkig efter en inderlig historie om ung kærlighed mellem to drenge, så er denne bogserie helt sikkert værd at tjekke ud! Uanset om du er nybegynder af YA-romantik eller bare leder efter noget let og alligevel meningsfuldt, så har denne serie noget for enhver smag!